Thursday, December 30, 2010

dalam ketawa mesti ada yang sendawa

salam semua
____________
hari ni aque rasa hari paling bertuah buat aque.
mau tau pasal apa?
jeng...jeng...jeng!

sebab ini lah.

memang ndak sangka plak aque ada tempat jugak
dalam kampus ni lagi...
apapun kepada sesiapa yang
berhati mulia memberi
peluang untukku
tinggal dalam kolej,
terima kasih tidak terhingga aque
nak ucapkan kepada beliau.
aque akan hargai benda ni.
sebab sejak aque masuk kerja ni
dah macam2 ragam sudah aque nampak.
mana yang parents susah payah telefon pejabat
risaukan tempat tinggal anak dorang
apatah lagi bila asal semenanjung.
cuma apa yang 
aque perhatikan selama ni
segelintir anak2 ni yang
langsung tidak pernah bersyukur
dengan apa yang diberi..
pengorbanan orang tua
dorang mana mau hargai...
saja mau ingatkan pada sesiapa
yang nak terima,juga pada
diri aque sendiri
"HARGAILAH SETIAP PERBUATAN ORANG TUAMU KEPADAMU DAN JANGANLAH SESEKALI KAMU SAKITI HATINYA DENGAN TIAP SALAH PERBUATANMU"


      yang benar,

AQueyanGduluLeka





love both of you until the end


 tajuk entry kali ini tiada kaitan dengan
sesiapa yang masih hidup ataupun telah tiada
ianya hanya rekaan semata2.
aque rasa ini saja kongsian bersama
hingga berjumpa di lain masa
bye bye


3 comments:

  1. macam diorang dah dapat...kami nie yang masih merayu...sandi joe! anyway memang benarlah..bersyukur kita masih diberi kemudahan~

    ReplyDelete
  2. keciQ~ TQ tQ hehehehe ko lah juak paling kecik..hahaha

    pipi~ aque memang mana penah cakap salah..hahahahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts